Monday, December 28, 2009


KETAHUI KEBAIKAN ALOE VERA, PRODUK ALOE VERA, FOREVER LIVING PRODUK

FAKTA ALOE VERA/LIDAH BUAYA

Dikenali sebagai "Tongkat Sakti Syurga" oleh orang Asli Amerika dan dipanggil "Doktor Dalam Pasu" oleh penjelajah agung Christopher Columbus, Aloe Vera ataupun Lidah Buaya sememangnya bukanlah suatu pokok yang biasa. Ia juga dikenali dengan nama-nama seperti 'tumbuhan ajaib' dan 'mata air yang mempermudahkan'. Lidah Buaya ialah sejenis tumbuhan yang telah digunakan untuk kesihatan dan kecantikan seawal 4,000 tahun dahulu. Ratu Mesir Cleopatra yang hidup lebih kurang 2,000 tahun dahulu adalah dikatakan menggunakan Lidah Buaya dalam rejim kecantikannya setiap hari untuk menjaga keremajaan kulitnya serta mengekalkan kecantikannya.

Dalam dunia moden hari ini, kegunaan Lidah Buaya yang paling dikenali ramai ialah sebagai ejen untuk melegakan dan memulihkan luka. Akan tetapi, ramai para penyelidik percaya bahawa Lidah buaya boleh membawa lebih banyak manfaat yang lain disamping menolong memulihkan luka.

Bukti yang telah dikumpulkan daripada perakuan pengguna yang berpuas hati dengan penggunaan Lidah Buaya dan eksperimen makmal mencadangkan bahawa Lidah Buaya boleh membantu untuk mengatasi pelbagai keadaan kesihatan daripada masalah kulit hingga ke masalah dalaman yang berkait dengan usus dan sistem imun.

Analisa makmal mendapati gel Aloe Vera menunjukkan bahawa ia mengandungi lebih daripada 200 sebatian termasuk 20 jenis asid amino, 12 antrakuinon, 12 vitamin, 8 enzim, 20 mineral, 4 sterol tumbuh-tumbuhan, monosakarida, polisakarida, saponin, asid salisilik, lignin dan hormon. Tindakan-tindakan bersinergi sebatian-sebatian inilah yang dipercayai memberikan Aloe Vera sifat-sifat anti keradangan, pemulihan luka dan perangsang imunnya yang menolong memperkuatkan sistem pertahanan dan pemulihan badan kita untuk mengatasi pelbagai keadaan kesihatan.

CIRI-CIRI BERMANFAAT DAN KEGUNAAN ALOE VERA/LIDAH BUAYA

LIDAH BUAYA KAYA DENGAN

Lignin - boleh membawa nutrien dan komponen-komponen bermanfaat jauh ke dalam kulit untuk menyuburkan kulit dan untuk menyingkirkan kotoran serta toksin-toksin.

Saponins - sejenis agen pembersih semulajadi yang membersihkan kulit dengan lembut dan menguatkan pertahanan semulajadi kulit terhadap mikrob.

Asid-asid Amino - menggalakkan penjanaan semula dan pembaikan sel-sel kulit.

Kompleks Antrakuinon, vitamin-vitamin dan pelbagai bahan yang baik untuk kulit - melindungi kulit, memudahkan pembaikan dan pembaharuan sel-sel, serta menyediakan manfaat sifat-sifat penenang dan anti keradangan.

SIAPA KAMI?

FOREVER, syarikat pengeluar produk Aloe Vera NO. 1 dunia, telah ditubuhkan di AS pada tahun 1978 oleh Rex Maughan. Ia adalah nama yang anda boleh YAKINI untuk membawa khasiat alam semulajadi yang amat mengagumkan ini kepada anda.

Sebuah syarikat antarabangsa dengan jualan tahunan dalam julat bilion dolar Amerika, FOREVER LIVING PRODUCTS (FOREVER) ialah penanam, pengilang dan pengedar Aloe Vera yang terbesar di dunia. Sejak memperkenalkan produk Aloe Vera (Lidah Buaya) keluarannya di AS pada 1978, Aloe Vera FOREVER telah mencapai berjuta-juta pengguna di lebih daripada 120 buah negara.
Disamping menawarkan serangkaian produk kesihatan, pemakanan, kecantikan dan penjagaan kulit yang berkualiti tinggi, FOREVER juga menawarkan satu peluang perniagaan yang amat unik kepada orang ramai untuk mencapai kebebasan kewangan melalui program pemasaran berpasukannya yang telah menarik penyertaan lebih daripada 8.5 juta orang rakan perniagaan di serata dunia.

Produk Aloe Vera FOREVER diperkenalkan di Malaysia pada tahun 1983. Produk utama FOREVER iaitu minuman Gel Aloe Vera yang distabilkan 100% bukan sahaja merupakan produk FOREVER yang paling laris di Malaysia tetapi ia juga adalah antara produk-produk kesihatan yang paling laris jualannya di seluruh dunia. Walaupun terdapat banyak jenama Aloe Vera yang lain dalam pasaran, FOREVER amat berbangga bahawa ia merupakan pemimpin yang tidak tercabar bagi Aloe Vera.


APAKAH YANG MEMBUAT JENAMA FOREVER LEBIH POPULAR BERBANDING DENGAN JENAMA-JENAMA LAIN?

Kualiti Yang Terbaik

Satu perkara yang menampilkan FOREVER ke depan ialah komitmennya untuk hanya mengeluarkan produk-produk yang berkualiti paling tinggi. Dari ladang pemprosesan dan pengilangan sehingga ke pengedaran, FOREVER melaksanakan sistem pengawalan kualiti yang ketat untuk menentukan bahawa kualiti produk sampai ke tangan pengguna adalah yang terbaik. kemujaraban dan potensi Aloe Vera adalah dikekalkan pada tahap maksima melalui langkah-langkah seperti perladangan secara organik 100% tanpa penggunaan sebarang racun perosak ataupun baja kimia, pemprosesan dengan menggunakan proses penstabilan yang berpaten, persekitaran pengilangan yang bersih dan sistem kawalan kualiti yang ketat.

Bahan-Bahan Kandungan

Tidak seperti kebanyakan jenama lain yang hanya mengandungi beberapa titis Aloe Vera sahaja dalam produk-produk mereka, Aloe Vera pastinya kandungan utama dalam semua produk Aloe Vera keluaran FOREVER. Walaupun terdapat lebih daripada 300 spesis Lidah Buaya, hanya 5 jenis sahaja yang diketahui mempunyai sifat-sifat yang bermanfaat untuk kegunaan manusia dan 5 jenis tersebut yang didapati paling mujarab ialah spesis Barbadensis Miller. Untuk menjaminkan bahawa hanya yang terbaik sahaja yang digunakan dalam produknya, FOREVER hanya menanam spesis ini dan hanya menuai dan menggunakan daun-daun yang cukup matang, justeru itu paling tinggi potensinya.

Lambang Pengiktirafan IASC

Lambang pengiktirafan majlis International Aloe Science Council (IASC) ialah tanda kualiti bagi produk Aloe Vera kerana ia adalah badan bebas tunggal yang diiktiraf untuk mengesahkan ketulenan Aloe Vera. Bukan sahaja semua produk Aloe Vera FOREVER membawa lambang tersebut, malah FOREVER mempunyai bilangan produk yang terbanyak sekali yang diiktirafkan oleh majlis tersebut, dan produk-produk FOREVER jugalah yang pertama sekali memperolehi pengiktirafan majlis tersebut pada tahun 1986. Fakta ini dengan sendirinya sudah cukup jelas menunjukkan ketulenan dan kualiti produk-produk FOREVER serta memperkukuhkan lagi kedudukan FOREVER sebagai pemimpin dunia bagi Aloe Vera. Di samping itu, FOREVER juga telah mendapat pengiktirafan daripada pelbagai badan:




Untuk itu, kami menjemput anda meneroka halaman-halaman berikut untuk menemui sebuah dunia produk-produk kesihatan dan kecantikan dengan kualiti dan kecemerlangan yang tiada bandingannya!



Kami mengalu-alukan sebarang komen, pandangan, cadangan, pertanyaan daripada rakan-rakan sekalian untuk kami memperbaiki perniagaan kami di masa hadapan.

Sila tinggalkan sebarang komen, pandangan, cadangan membena atau pertanyaan tentang masalah anda. Kami akan cuba membantu menyelesaikan sebarang persoalan yang diajukan.

2 comments:

eena shazar said...

Mengapa teragak-agak memilih sedangkan ianya sangat bebas daripada bahan kimia dan halal pula.

Fatin Liyana said...

hai ! yana distributor dan juga pengguna kepada produk ini.. yes ! sangat bermanfaat..

kindly view my page to get the produts.. =)
https://www.facebook.com/pages/Liyana-Erythrinas-IHouse/221511971277187?ref=ts&fref=ts